czwartek, 30 stycznia 2014

Legnica nocą.


Kolejne wyzwanie fotograficzne u Darka, skłoniło mnie do wędrówki po moim mieście. Co prawda temperatura ( -12 ), ani śliskie chodniki nie zachęcały do spaceru, ale chciałam uwiecznić świąteczne oświetlenie Legnicy. Tym bardziej, że w tym roku, w konkursie na najpiękniej oświetlone miasto w kraju i zajęła pierwsze miejsce w województwie, wyprzedzając nawet Wrocław. Musiałam więc przełamać wstręt do golfa, czapki, a najbardziej rajtuz, które chociaż by były wykonane z jedwabiu i tak mnie gryzą i wyruszyłam na nocny spacer. Fotki robiłam w pośpiechu, bo ręce przymarzały do aparatu i co kilka minut wskakiwałam do samochodu, żeby rozgrzać skostniałe członki. Mąż nie dał się namówić na wyjście z ciepłego auta, twierdząc, że ktoś go musi grzać:) Nie pomogły ani rajtuzy, ani grube skarpety i dodatkowe getry. Nogi miałam zimniejsze od nieboszczyka. Ale udało mi się uchwycić kilka fajnych miejsc.
 
Kolejny rok na starówce stanęła gigantyczna choinka, która oprócz tego, że pięknie świeci, gra również kolędy.








 
Legnickie śledziówki, czyli zabytkowe kamienice z XVI wieku, gdzie dawniej mieściły się kramy rybne. Na dwóch z nich zachowały się, unikatowe w skali kraju, sgraffito z 1570 roku, prezentujące motywy roślinne.
 

Ten cudak na jednej nodze, przebrany za św. Mikołaja, to nikt inny, jak Filip, który jest patronem legnickiego Satyrykonu. Corocznej imprezy, w której biorą udział rysownicy, malarze, rzeźbiarze, twórcy satyry.


 
 
 




 
Plac przed legnicką katedrą pw. św. Apostołów Piotra i Pawła.
 
 
 
 
 
Fragment ulicy Najświętszej Marii Panny, na której znajduje się największa galeria handlowa, Galeria Piastów. Partery kamienic zajmują przeważnie oczywiście placówki banków i sieci telefonii komórkowej. Szkoda, bo jak dla mnie prawdziwy klimat takich miejsc stanowią małe sklepiki z regionalnymi wyrobami. Niestety u nas jest ich ciągle za mało. 
 
 

 
Budynek Urzędu Miasta i fontanna przedstawiająca chłopca z łabędziem. Wycieczkę kończę nad Kozim Stawem, zwanym przez legniczan Wenecją, gdzie na wysepce stanęły również łabędzie. 
 

73 komentarze:

  1. Ja to bym już chciała na ulicach ogródki kawiarniane zobaczyć :)
    Dziś u mnie tak gwiździ że nie da się żyć!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bym chciała wiosny i kolorowych rabat. Teraz miasto jest ładne tylko ze świątecznymi dekoracjami albo jak je śnieg zasypie. U mnie nie gwiździ na szczęście i jest tylko - 4, ale wyobrażam sobie co u Ciebie się dzieje brrrrr

      Usuń
  2. Fantastyczne zdjęcia! Zwłaszcza, że wykonane z takim poświęceniem. Wiesz....taki ziąb, a Ty zdjęcia trzaskasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wariatka jestem no nie? :)))) Nawet nie wiesz co bym zrobiła dla fajnej fotki :) Ten spacer jednak tak mi dał w kość, że nie mam ochoty wychodzić aż do wiosny ;)

      Usuń
  3. Moja Droga, warto było marznąć, bo foty wyszły super. Cudne migotliwe niebieskości. U mnie bardzo wcześnie pościągali ozdoby świąteczne - szkoda.
    A co do ulic bankowych, to też to znam.
    A propos nigdy nie byłam w Legnicy.
    Uściski ciepłe i buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobało :) To zresztą było drugie podejście do fotek, bo z poprzednich byłam niezadowolona. Szkoda tylko, że mróz mnie wygonił :)
      Buziaki cieplaki :)))

      Usuń
  4. Zdjęcie przedstawiające latarnię w zbliżeniu nadawałoby się także do pierwszej edycji wyzwania.... toż to prawie, prawie księżyc :-)
    Ładnie tam u Ciebie.... nocne oświetlenie nadaje miastu taki szczególny charakter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to miasto w takim klimacie wygląda najlepiej. No i jeszcze wiosną, kiedy kwitną rabaty, ale to potem :)))

      Usuń
  5. większość miast wygląda pięknie wtedy, gdy albo jest świątecznie oświetlone, albo kwitną kwiaty i zielenią się drzewa... u mnie też jest wiele pięknych dekoracji (choć akurat choinkę mieliśmy beznadziejną...)...
    i widzisz Polly, zapomniałaś o jednej bardzo ważnej rzeczy... przed wyjściem trzeba było: po pierwsze primo - wypchać przestrzeń pomiędzy rajstopami a spodniami .... pokrzywami, po drugie primo - naparu zrobić i część gorącego wypić przed wyruszeniem w drogę, resztę w termosik i w trakcie popijać... wtedy zimne nogi nieboszczyka by Ci nie groziły.... :))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz jaka ja nierozsądna jestem :) zupełnie nie pomyślałam o tych pokrzywach w rajtuzach, po prostu zabrakło Ciebie w odpowiednim momencie :) następnym razem tak zrobię, gwarantowane, a potem zdam Ci relacje z przeżyć :)

      Usuń
    2. Polly, nie w rajtuzach (bo wtedy to rzeczywiście przeżycia niezapomniane mogłabyś mieć...) tylko pomiędzy rajtuzami a spodniami, tak jak się kiedyś utykało watę pomiędzy dwiema szybami w oknach, dla uszczelnienia przed wiatrem... :))))))))

      Usuń
    3. aaaaaaaaaa no widzisz, nie doczytałam :))) chociaż ciekawość mnie żre, jakby było z pokrzywami w rajtuzach. chyba bym na tyłku nie usiedziała :)))

      Usuń
    4. Polly, Ty i tak na tyłku usiedzieć nie możesz, więc co za różnica... :))))))

      Usuń
  6. Ale piękny spacer nam zafundowałaś. Warto było pomarznąć:-)). Urokliwe te Wasze "śledziówki", trochę podobne do niektórych naszych kamieniczek. Ale najbardziej spodobał mi się budynek Urzędu Miasta. Ten styl w architekturze właśnie preferuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy będzie ciepło i jasno postaram się o ładniejsze fotki. Tyle pięknych kamienic. Chyba dopiero niedawno zaczęłam zauważać, że moje miasto jest naprawdę ładne :)

      Usuń
  7. Polly dobrze,że się poświeciłaś,warto było!! Zdjęcia cudne!
    A ja Ci dodatkowo dziękuję,ze możliwość zobaczenia Legnicy......tyle sie tam zmieniło.....
    ściskam Cie mocno:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margo, obiecuję, że będzie więcej, ale jak się zrobi ciepło :) Cieszę się, że zdążyłam z tymi fotkami, zanim zlikwidowali świąteczne oświetlenie :)

      Usuń
  8. Też mi poświęcenie... Ja kiedyś musiałem przez 2 godziny robienia zdjęć znosić urodę pewniej Niemki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co? Brzydka była???? :)))))

      Usuń
    2. A poza tym dlaczego nic, ale to zupełnie nic nie docenisz człowieka? ;)))))))))))))

      Usuń
  9. Jakie fajne te śledziówki i drzewa obwieszone światełkami.

    Masz dowcipnego męża, Polly :D
    Pozdrawiam zacierając dłonie, bo kaloryfery się zapowietrzyły i zimno :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż i dowcipny i cwany. Stwierdził, że to w końcu ja chcę być fotografem, a nie on i nie musi się poświęcać :) Za to musiał mi potem rozgrzewać nogi :)
      Trzymaj się ciepło, mimo wszystko i uważaj żebyś się nie przeziębiła.

      Usuń
  10. Pieknie oswietlone miasto. Dziekuje za spacer. Przesylam pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardziej i zapraszam na kolejne wędrówki :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  11. Podziwiam Twoje samozaparcie.
    Pomimo zimna udało Ci się zrobić wspaniałe zdjęcia.
    Legnica- ładne miasteczko.
    Czy dobrze się tam mieszka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uparciuchem jestem okropnym, kiedy mi na czymś zależy, a tych fotek po prostu nie mogłam odpuścić, no nie mogłam :))))
      Legnica jest dla mnie w sam raz, bo nie za duża. Trochę jej jeszcze brakuje cywilizacji, a mam na myśli przystosowanie budynków dla niepełnosprawnych. Chociaż ostatnimi czasy zaczyna się to poprawiać. Mamy bardzo fajnego prezydenta, już drugą kadencję. Dopiero za jego czasów zaczęliśmy się rozwijać.

      Usuń
  12. Ahaa, its fastidious dialogue on the topic of this post at this place
    at this blog, I have read all that, so at this time me
    also commenting at this place.

    my weblog seo company johannesburg

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesująco wygląda Legnica :) Nigdy tam nie byłam, zupełnie mi nieznane strony... A nie, przepraszam, przejeżdżałam obok. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy tak się jej z bliska przyglądam, zaczynam się zachwycać. Mamy bardzo dużo pięknych, zabytkowych kamienic i pokażę je, jak się zrobi cieplej :)
      Zapraszam do obejrzenia na żywo :))

      Usuń
  14. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I
    could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some
    experience with something like this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to
    your new updates.

    My blog post: web hosting discount

    OdpowiedzUsuń
  15. you're actually a just right webmaster. The web site loading velocity is
    incredible. It sort of feels that you are doing any distinctive trick.
    Moreover, The contents are masterpiece. you've done a excellent job on this topic!


    Here is my blog :: top ten web hosting usa

    OdpowiedzUsuń
  16. Polly, właśnie sobie uświadomiłam, że nigdy nie byłam w Legnicy. Choć zawsze tak blisko!

    OdpowiedzUsuń
  17. Czwarta fota od góry, kurna jakby się nietoperz rozbił na betonowym słupie :) Oraz witam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieńdoberek :) Nietoperz powiadasz hmmm.....a nie rozkraczony koń? :)
      Mnie on bardziej przypomina gremlina z tymi uszami. W dzień jest ładniejszy, mniej straszy. Pokażę kiedyś :)

      Usuń
    2. Ale co pokażesz rozkraczenie czy gremlina bo jakoś nie do końca jasno się wyraziłaś :)

      Usuń
    3. A co wolisz? Dopasuję się ;)))))))))))))))))

      Usuń
    4. Ale co mam ja decydować to ten słup poproszę co się na nim rozbiło to coś :)

      Usuń
    5. słup jak to słup, bezmózgim stworzeniem jest i mu wszystko jedno, co innego mężczyzna rozumny ;))))))))))))))))

      Usuń
    6. słup bo słup, ale interesujący jest, bo nie każdy słup taki sam jest, każdy ,ma swoją historię, swoją duszę swój urok, nawet jak się na nim coś rozkraczy oo!!
      A swoją drogą co potrzebujesz, że zaczynasz słodzić ?

      Usuń
    7. jesoo, Depser, a coś Ty taki podejrzliwy????... wypsnęło jej się po prostu, zdarza się... :)))))

      Usuń
    8. Taaa za stary wróbel jestem, żeby mnie takie plewy nabrać, a wypsnąć to się może, wiadomo co, a jak nie wiadomo to i tak będzie czuć :)

      Usuń
    9. że niby od razu potrzebuję......:) jak potrzebuję to mam się do kogo na razie zwrócić ;)))))
      mówisz tak Desperku, jakbym to ja nigdy nie była miła i przyjaźnie ustosunkowana :)
      czyżbyś mnie uważał za uosobienie zołzy?!
      Frytka ratuj! :))

      Usuń
    10. Ależ, ależ, nigdy o Tobie źle nie myślałem!! Za to podziwiam celność spostrzeżeń, tym razem też mię w podziw dla osoby swej wprawiłaś :)

      Usuń
    11. A o której to celności mówisz? No chyba nie o tej zołzie :)

      Usuń
    12. Ależ TY nadgorliwa się zrobiłaś noooo:))

      Usuń
    13. Sama zaczynam się bać tych zmian. Nadgorliwa, milutka....i co jeszcze??? Boże co się ze mną dzieje?!

      Usuń
    14. A co się ma dziać z nałogowym zażywaczem pokrzyw!! Toż to normalne wahania nastrojów, niezrównoważenie emocjonalne, częsta nadpobudliwość, zwłaszcza po aplikacjach doodbytniczych, mówiłem, że lepszy jest czysty zdrowy bimberek :)

      Usuń
    15. Hola hola!! Chwileczkę! A kto powiedział, że ja tej pokrzywy nie wzmacniam bimberkiem?! Może to on właśnie powoduje wahania nastrojów. Wrrrr. Byłam miła, no przynajmniej się starałam, ale skoro się tego nie docenia to normalnie.........FOCH! :)

      Usuń
    16. no matkoooo, zostawić Was na chwilę samych i już jakieś dziwne zabawy wprowadzacie... co to za podawanie pokrzyw doodbytniczo?????... opanujcie się, ludzie to czytają :)
      Desper, twierdzisz, że doodbytniczo to bimberek lepszy?... ale na co, na hemoroidy czy na pieczenie???...

      Usuń
    17. Aaaaa wiesz dobrze wpływa na ....rybę:)

      Usuń
    18. aż się boję zapytać, gdzie ta ryba... bo chyba nie w .....???????? .... :))))))))

      Usuń
    19. chwilka, chwilka!! i, że to niby ja zaczynam niecne zabawy???? to, że rybka lubi pływać w bimberku, to ja rozumiem, ale że tam!!!
      co to za kuracja?!
      to ja już wolę swoje pokrzywy :)

      Usuń
    20. Polly, ja tak samo ja TY... niech ryba w bimberku, a ja w pokrzywach.... znaczy, eeee, w kozim mleku chciałam powiedzieć :))))))))

      Usuń
    21. Aaa bo rybka w bimberku zaczyna pływać a potem spływa niżej i niżej, aż wreszcie spływa do morza, przez rurę ściekową PCV fi110 :)

      Usuń
  18. Współczuje mroźnej wyprawy. Ulice puste, prawie żywego ducha, ale wiadomo, że nikt inny poza Toba nie przyjął w Legnicy wyzwanie Mrocznego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :))) A i nikt w miarę normalny nie pcha się w taki mróz na dwór, tylko szaleńcy :))

      Usuń
  19. Powróciły wspomnienia cudownych świątecznych chwil ... piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie mi żal było rozbierać choinkę w domu. Wzdychałam i wzdychałam...

      Usuń
    2. ale ten czas leci szybko, niedługo będziemy mieli Wielkanoc ...

      Usuń
    3. dokładnie tak :) u mnie dzisiaj prawdziwie wiosennie :)

      Usuń
    4. u nas weekend był wiosenny, a dziś mgliście ... ale dni już są wyraźnie dłuższe :-)

      Usuń
  20. Dobrze się tak pogapić, tym bardziej, że Legnicy nie znam, przejazdem, latem, to nie to samo

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie te ozdoby świąteczne byłaby taka sobie. Latem, kiedy kwitną rabaty, a są naprawdę piękne, też jest cudna.

      Usuń
  21. Nigdy nie byłam w Legnicy, pięknie rozświetlone miasto
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  22. It's an amazing paragraph in favor of all the
    web people; they will get advantage from it I am sure.


    Look into my site: home remodeling uk

    OdpowiedzUsuń
  23. Its not my first time to visit this web page, i am visiting this website dailly
    and take good facts from here everyday.

    Here is my web-site: facebook proxy ()

    OdpowiedzUsuń
  24. This site was... how do you say it? Relevant!!
    Finally I have found something that helped me.
    Thank you!

    Here is my site mind meister coupon

    OdpowiedzUsuń
  25. Hello, i read your blog from time to time and i own a similar
    one and i was just wondering if you get a lot of spam remarks?

    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it's driving me crazy so any help is very much appreciated.



    Feel free to visit my web site :: mind meister coupon, ,

    OdpowiedzUsuń